Coazar | خرید کمباین | اخبار  | نکات آموزشی

Coazar | خرید کمباین | اخبار | نکات آموزشی

شرکت فروش ماشین آلات کشاورزی از قبیل کمباین غلات و دستگاه پرس کاه (بیلر) و تراکتور "در این سایت هر آن چیزی که کشاورز نیاز دارد بدست می آورد."

چگونه با کمباین کار کنیم:راهنمای ساده


چگونه با کمباین کار کنیم:راهنمای ساده

کمباین یک وسیله ضروری در  در وقت و انرژی کار کشاورز صرفه جویی میکند ، که جایگاه نیروی کار راماشین میگیرد. اما مسئله مهم تری که وجود دارد; که چگونه با آن کار کنیم و چقدر سریع میتواند برود؟ در این مقاله ما مرور میکنیم قدم به قدم چگونه با کمباین کار کنیم ، و نکته هایی هوشمند را برای افزایش سرعت در کار مورد استفاده قرار دهیم. بخوانید تا بیشتر بدانید درمورد چگونه با کمباین کار کنیم؟

 

چگونه یک کمباین را قوی تر برانیم؟

 

1.شروع به خواندن کتابچه راهنما کنید

توجه نزدیک به مکان هدف تمام پدال ها ،اهرم ها و نتظیم کننده ها کنید. حتی اگر شما همین الان آشنا باشید با یکی از کمباین ها شاید مال شما به طورکامل تفاوت داشته باشد.

 

2.قبل و بعد از هر استفاده حتما کمباین خودراچک کنید

مطمئن شوید که اهرم ها در موقعیت طبیعی خود هستند. ترمز های شما فعال و موتور خاموش است. کلید در جای امنی وجود دارد. تست کنید مارپیچ را و چرخه فلک دروگر در اون حال حتما باید مسدود نباشد.

 

3.استارت بزنید

در اکثر کمباین ها با سویچ ساده ایی و گاز دادن کار خواهد کرد و با دنده دادن جلو و عقب میشه اما کمباین با کمباین و ماشین با ماشین متفاوت است. حواستون باشد دور موتور را فقط در حال خلاص بالا ببرید.

 

4.موقعیت چرخه فلک دروگر را تنظیم کنید

براساس تغییرات هوا موقعیت چرخه فلک دروگر باید تنظیم بشه در هوای مرطوب بالا تر و در هوای خشک پایین تر قرار میگیره.

 

5.شروع به کار کنید

وقتی شروع میکنید ،ابتدا کنترل کوبنده را به جلو فشار دهید و سپس اهرم چرخه فلک دروگر را به جلو فشار دهید.این خیلی مهمه چون مکانیزمی که دانه را از سر جدا میکند باید قبل از اینکه محصول را به داخل دستگاه کشیده شود با سرعت بالا کار کند.وقتی میخواهید کمباین را خاموش کنید اول اهرم چرخه فلک دروگر را بکشید بعد کنترل کوبنده را.

 

6.مراقب ترمز های خود باشید

قبل از دنده دادن حتما ترمز دستی را باز کنید با توجه به نوع و شرایط محصول در حال برداشت، ابزار مناسب را درگیر کنید. می توانید این اطلاعات را از دفترچه راهنمای مالک خود دریافت کنید.

 

7.هنگام خاموش شدن...

وقتی میخواهید کمباین را خاموش کنید ترمز دستی را بکشید و تمام اهرم را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید بعد از این که موتور را خاموش کردید مطمئن شوید که سیلندر ها و تیغه هارا تمیز کردید و حتما کلید استارت خود را با خود ببرید.

 

یک کمباین چقدر سریع میتواند برود؟

از آنجایی که با توجه به نوع محصول برداشت شده و شرایط روی زمین، دلایل زیادی در اجرای کمباین شما با حداکثر ظرفیت، سرعت و کارایی وجود دارد، پاسخ آسانی برای این سوال وجود ندارد که "کمباین با چه سرعتی می تواند کار کند؟"

 

شما باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرید:

  • چرخه فلک دروگر یا پلتفرم
  • منطقه خرمن کوب
  • نظافت پلتفرم برش
  • سیلندر خرمنکوب

 

حتی انجام یک تنظیم کوچک در یک منطقه عملیاتی می تواند مناطق دیگر را از بین ببرد. برای یافتن نقطه شیرین، نیاز به دانش و آزمون و خطا است.

 

به طور کلی، حداکثر سرعت یک کمباین معمولی حدود 10-12 کیلومتردر ساعت است.

 

کار کردن ایمن با کمباین، یادگیر سریع کار با کمباین نیز به آشنایی کامل با دفترچه راهنمای مالک بستگی دارد. علاوه بر این، هنگام تنظیم کمباین باید این قوانین را رعایت کنید:

1.هر بار فقط یک تنظیم انجام دهید. اگر سعی کنید چندین تنظیم انجام دهید، در دانستن اینکه کدام تنظیم باعث ایجاد کدام اثر می شود، مشکل خواهید داشت.

2.خواسته یا ناخواسته تنظیمات را انجام ندهید. قبل از اینکه کاری را انجام دهید بفهمید که چرا دارید آن را تنظیم می کنید.

3.قبل از اینکه تنظیم دیگری انجام دهید، مطمئن شوید که نتیجه تنظیم شما چیست.

4.برای بیشترین بهره وری و کارایی، دستگاه خود را با ظرفیت کامل و با جریان کامل محصول کار کنید.

5.عملکرد دستگاه را از نزدیک نظارت کنید و با تغییر شرایط محصول، تنظیمات را انجام دهید.

6.اگر توسط کتابچه راهنمای مالک مجاز است، گهگاه با توقف کامل کمباین، آزمایش‌های «کشیدن توقف» را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد ببینید در مقعر و کفش تمیز کردن چه اتفاقی می‌افتد.

7.در حین حرکت با شرایط روی زمین آشنا شوید. مزارع خود را پیاده روی کنید و وضعیت محصول را بررسی کنید (به عنوان مثال رطوبت، رسیده بودن، ارتفاع، نرمی یا سختی سر دانه ها) و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

8.عملکرد صفحات عرشه با تنظیم خودکار را به دقت کنترل کنید. گاهی اوقات این صفحات ممکن است یخ بزنند و به قیمت کارایی و سرعت شما تمام شود. گاهی اوقات فاصله بین ردیف های محصول را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که صفحات عرشه شما همانطور که می خواهید عمل می کنند. اگر نه، می توانید تنظیمات دستی را انجام دهید.

9.مطمئن شوید که خانه تغذیه شما به درستی تنظیم شده است تا محصول را به بقیه سیستم ارائه دهد. اگر خانه تغذیه فقط دسته‌هایی از مواد گیاهی را جمع‌آوری می‌کند و به جای مواد شل، دسته‌هایی را ارائه می‌کند، در پایان کار با دسته‌های زباله و مقدار زیادی دانه بیرون می‌ریزد. این به معنای از دست دادن فوق العاده بهره وری است، مهم نیست چقدر سریع پیش می روید.

10.برای حداکثر سرعت و کارایی، واحدهای خرمنکوبی و جداسازی خود را بر اساس دفترچه راهنمای مالک خود در حداکثر سرعت دور در دقیقه تنظیم کنید و سپس در صورت نیاز به شرایط مزرعه کمی تغییر دهید. به یاد داشته باشید که تنظیم این قطعات با سرعت بسیار زیاد باعث آسیب زیادی به محصول شما و تولید بیش از حد زباله می شود. از سوی دیگر، اگر کوبیدن را با سرعت بسیار آهسته تنظیم کنید، دانه ها به طور موثر از غلاف ها یا لپه ها جدا نمی شوند و در نهایت با تجمع زیادی در مقعر و یک جداکننده و کفش تمیز کننده بیش از حد بار مواجه خواهید شد.

11.همانطور که در کتابچه راهنمای مالک شما توصیه شده است، با حداکثر بازشوهای کف و الک کفش تمیزکننده خود شروع کنید. مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که غلات را همراه با کاه از دست نمی دهید. اگر این اتفاق افتاد، تنظیمات فن، چفر و الک خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

12.مطمئن شوید که سرعت خردکن و پخش کننده کاه خود را بر روی تنظیم صحیح محصولی که در حال کار هستید، همانطور که در کتابچه راهنمای مالک توصیه شده است، تنظیم کنید. باید با سرعتی تنظیم شود که تراکم و حجم بقایای محصول را به درستی مدیریت کند بدون اینکه باعث فرسودگی و پارگی غیرضروری در ماشین آلات شود.

 در نتیجه: آگاهانه کار کنید نه سریع تر!

 

اطلاعات ارائه شده در اینجا فقط یک نمای کلی از عوامل بسیاری است که باید هنگام تعیین سرعت کار با کمباین خود در نظر بگیرید. در حالی که تحت هر شرایطی می‌توانید با یک دنده معکوس سریع از میان زمین‌ها پهلو کنید و بیفتید، حداقل می‌توان گفت که این انتخاب از سر ناعقلی است.

 

قبل از انجام هرگونه برداشت با کمباین خود، تمام عوامل ذکر شده در بالا را به دقت در نظر بگیرید. با دفترچه راهنمای مالک دستگاه خود مشورت کنید و با احتیاط اقدام به برداشت محصول خود به شیوه ای کارآمد، مولد و ایمن کنید.

 مترجم:سایت کوآذر

منبع:/https://farmandanimals.com/how-to-run-a-combine

 

 

  انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 79

دیدگاه های کاربران (0)

فروش کمباین کوآذر.کلیه حقوق به coazar محفوظ می باشد!

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما